PROFILEN: Möt Rolle Andersson

 
 
En gång i tiden tänkte jag värva honom till Kalmar FF! Han var en teknisk och intelligent fotbollsspelare. I stället för elitspelare blev han en superentreprenör. Möt Rolle Andersson. God läsning.
 
 
Ålder: 49 år ung 
 
- Gör : I dagsläget alldeles för lite. Fullt fokus på att bli frisk och jobbar som Energi & Teknikkonsult i RAF och hjälper även min kära hälft Malin med Västerport Spa & Relax. 

- Bor : Växlar mellan lägenheten i Stan och vårt underbara hus ute på Drag

- Bakgrundsbild på mobilen : En påminnelse om att njuta 7 dagar i veckan. 

 
 
- Tycker om mitt namn : Rolle passar mig som handen i handsken. 

- Så gammal känner jag mig : Forever young. 

- Läser först i tidningen : Sporten 

- Antal kaffekoppar om dagen: 5-10 

- Det kan jag laga utan recept :  Mina paradrätter, flygande jakob och fläskpannkaka 

- Måste i kylskåpet :  Juice, röd Mjölk och Bregott. 

- Bästa promenad i Kalmar :  En kvällspromenad i City eller Stensörundan med en bra pod i hörlurarna.

- Tre bra artister :  Neil o Chris i Pet Shop Boys och Messi. 

- Stolt över (förutom familjen) :  Att som egenföretagare tillsammans med mina fd. anställda har hunnit med att äga och bygga 2 fantastiska företag i form av Avent och Skötselbolaget. 

- Skäms för : Många har under åren velat köpa mig en "skämskudde",  men livet är alldeles för kort för att gå omkring o skämmas. 

- Köper för mycket : Teknikprylar och digestivekex.

- Person jag kan ringa mitt i natten : Malin O och  Anders Jalmander.

- Vackraste byggnaden i Kalmar : Utvändigt: Castenska Huset ( Gerdas Te). Invändigt: Västerport Spa & Relax, 1600-talsmiljö i modern tappning. 

- Längtar efter : Vår familj o släktresa till Sri Lanka 2019. 

- Vem vill du se på startlinjen i IM-2019: Ölandsduon och trevliga paret Malin o Joakim Fredriksson. 

- Vem förutom familjen tar du med dig på en öde Ö : Var på Parlamentetinspelning i helgen och upptäckte ett par nygamla favoriter i form av Annika Andersson och Mikael Tornving, så dom får gärna följa med.
 
 
- Over and out -

Kommentera här: