PROFILEN: Möt Malin Almqvist.

Hon har ett varmt leende och ett tydligt ledarskap. Hon har varit oppositionsborgarråd (M) och tf Landshövding. Idag är hon ett uppskattat Länsråd. Möt Malin Almqvist. God läsning.
 
 

 

- Ålder: snart 48 år
- Gör : Länsråd, Länsstyrelsen Kalmar län
- Bor : Bjursnäs

- Bakgrundsbild på mobilen : mina barn, Moa och Ida, för ca 9 år sedan

 

- Tycker om mitt namn : Jag trivs med att heta Malin. Mamma och pappa gjorde ett bra val.
- Så gammal känner jag mig : Ibland 25 men oftast ca 45.
- Läser först i tidningen : Nyheterna
- Antal kaffekoppar om dagen: För många
- Det kan jag laga utan recept : En hel del, kollar ofta vad som finns i kylskåp och skafferi och sedan lagar jag något som oftast blir gott.
- Måste i kylskåpet : ägg från egna höns, mjölk
- Bästa promenad i Kalmar : Möreleden
- Tre bra artister : Tomas Ledin, ABBA, Cajsa Stina Åkerström
- Stolt över (förutom familjen) : Granngemenskapen i Bjursnäs
- Skäms för : Dumheter
- Köper för mycket : lakrits
- Person jag kan ringa mitt i natten : min syster
- Vackraste byggnaden i Kalmar : Voxtorps kyrka med sin fantastiska takmålning
- Längtar efter : Våren
- Vem vill du se på startlinjen i IM-2019 : Magdalena Forsberg (fd skidskyttedrottning)
- Vem förutom familjen tar du med dig på en öde Ö : Leif Mannerström, han kan koka soppa på en spik.

 
 
- Over and out -

Kommentera här: