JAG ÄR FÖRBANNAD!

Det är ingen hemlighet att jag tycker att vissa personer i nämnder och förvaltningar är totalt inkompetenta för att klara sina uppgifter. Idag är jag återigen förbannad på styrningen och godtyckliga beslut i Samällsbyggnadsnämnden.
 
Ett fastighetsbolag köper husen vid Saga biografen. Bolaget går ut i media och berättar att man sökt bygglov för att bygga ett hyreshus framför biografen! Kommunen/Samhällsbyggnadsnämnden, går igång på alla cylindrar över planerna. men ganska snabbt blir det tyst om den "fantastiska idéen". Anledningen varför planerna sprack var att fastighetsbolaget inte kunde lösa parkeringsfrågan.
 
Jag konstaterar att det inte blir något hyreshus framör Saga biografen. Vad händer då? Samhällsbyggnadsnämnden fixar fram en tomt till fastighetsbolaget (som plåster på såren?)! Tomten är ett A-LÄGE, nämligen tomten vid Olgas korvkiosk, kallad Sveaplan. Samhällsbyggnadsnämnden har haft som avsikt att ha en marknadsanvisningstävling likt Fredriksskan för Sveaplan. Här trixar alltså politiker/tjänstemännen bort en marknadsanvisning mitt framför ögona på oss skattebetalare och seriösa fastighetsbolag.
 
Jag är mycket upprörd över den här skandalen. Så här får det absolut inte gå till.
 
Mina frågor till i första hand Mattias Adolfsson (när han frågat Johan Persson om svaren? Tydligen är det tyvärr så att man måste kolla med Johan först... Källa: Tjänstemän på kommunen) :
 
- Vem tog beslutet om Sveaplan? Du? Tjänstemän? Nämnden?
 
- Tycker inte du att det är respektlöst mot andra ev intressenter gällande marknadsanvisningen?
 
- Är det inte mer seriösare mot oss skattebetalare att vi fått in flera förslag hur man kan bebygga A-läget, Sveaplan?
 
- Vem kommer att äga parkeringsplatserna under Gesällen? HSB eller kommunen?
 
 
- Over and out -
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: