Kalmar FF, Akinder, #40 och Daniel Stolt, Blankens krönika och Stephani VD Kalmar Hem.

Nu börjar snart allvaret. Premiär på måndag mot Ös**rs*nd F* på GFA för Kalmar FF. Chili och jag kollade dagens tränig på Gasten. Nyförvärvet Larr Saetre från Norge var en en kraftig bit. Känns som en bra värvning. Tycker det var bra fart på träningen. Många avslut i mål, ger mig en positiv känsla inför premiären. Kom igen KFF!
 
***
 
LÄST I BAROMETERN
 
Peter Akindet, Äppelkung och lokalpolitiker
 
- Jag har två öron och en käft. Jag lyssnar dubbelt så mycket som jag pratar. 
 
***
 
Kalmar HC omtyckta trotjänare #40 Micke Friberg får alltså inget nytt kontrakt. En bedrövlig start för den tidigare sparkade sportchefen i IK70 Daniel Stolt, nu ny sportchef i Kalmar HC. Okej, vi lever i en pandemi. Men för helvete Daniel Stolt. Vad har du för ledarskap? Våga boka ett möte i stället för att gömma dig bakom en mobiltelefon. #40 Micke Friberg är värd så mycket mer. Dags att styrelsen agerar!
 
***
 
En mycket bra krönika av Anders Blank, Ni måste läsa den.
 
 
***
 
En av sponsorerna som sitter på läktaren i KIFAB Arena är allmännyttan (kalmarhem) VD Stephani. När Kalmarhems hyresgästers barn inte får träna i kommunens idrottshallar, sitter kommunens bolagschefer och tittar på innebandy. Detta är helt omdömeslöst. 
 
***
 
Ha en bra torsdag.
 
 
- Over and out -

Kommentera här: