Vila i frid Johnny.

Min vän Johnny Petersson är död.
 
 
Jag förstår inte, jag är i chock. Det går inte med ord att beskriva hur smärtsamt det är. Gråter inte ögonen så gråter hjärtat.
 
Jag kommer aldrig att glömma Johnnys sista rader om mig på facebook för några veckor sedan:
 
När hans belackare skriver vackra ord i bloggar, insändare och från talarstolar. Då väljer gubbjäveln att gå till praktisk handling. Applåder från söder
 
Typiskt Johnny, varm, godhjärtad som ställde upp för sina vänner.
 
SM-guldet, nya Arenan var Kalmar FF:s framgångsrikaste Ordförande genom alla tider mycket stolt över. Men jag vet att Johnny var minst lika stolt när han valdes till Hedersordförande. Så här skrev jag på bloggen mars-2012:
 
I morse när Daniel Winlund och jag käkade frukost på Statt med avgående ordföranden Johnny Petersson. Hade vi en önskan att kvällens årsmöte skulle bli ett värdigt avslut för föreningens framgångsrikaste ordförande genom alla tider.
Och det blev ett värdigt avslut. Johnny, valdes enhälligt av 150-200 medlemmar till hedersordförande i Kalmar FF!

Grattis praktgrabb!
 
Tack för att jag fick vara din vän. Hälsa Ola och Bella Vi ses, Johnny.
 
Mina tankar går till Anna, barnen och övriga anhöriga.
 
 
 
 
- Over and out -
 
 

Kommentera här: