Målsättning 2018: Vinna SM-guld! Då måste Swärdh bort!

Kalmar FF.s ordförande Mattias Rosenlund fastslog i en intervju på kalmarff.se att föreningens målsättning är att vinna SM-guld 2018. Jag är positiv till Mattias och föreningens målsättning!
 
Men, för att uppnå målet måste föreningen byta tränare. Peter Swärdh har misslyckat att lyfta Kalmar FF. Därför måste föreningen "börja om" inför säsongen 2017. Mitt råd är att röra om duktigt i grytan på ledarsidan. Byt ut hela ledarstaben, Föreningens bästa spelare genom alla tider, Henrik Rydström kan vara kvar. Trots att jag tycker Henrik kanske skulle må gott om han tog ett tränaruppdrag i en annan klubb. Jag tror det är viktigt för Henriks tränarkarriär att han skaffar sig erfarenhet i andra föreningar innan han tar över som chefstränare i Kalmar FF.
 
Här följer mina kandidater till ny tränare i Kalmar FF:
 
- Jimmy Thelin Jönköping Södra. Jimmy är Sveriges hetaste tränare. Han är noggrann, mycket taktisk, bra matchcoach och målmedveten. Om föreningen lyckas övertala Jimmy finns det en stor chans att broder Tommy hänger på till Kalmar?
 
- Graham Potter Östersund FK. ÖFK har spelat en härlig fotboll som imponerat på fotbollssverige. Potters fotbollsfilosofi kommer många tränare i Sverige försöka lära sig. Potter är en "byggare". Han har tagit ÖFK till allsvenskan med små medel.
 
- Nanne Bergstrand Hammarby. Ja, ni läste rätt. Kalmar FF behöver gå tillbaka till grunderna, som Nanne skapade under sin tid i föreningen. Jag tror att Nanne och Rydström skulle bli ett bra team. På sikt tar Rydström över slavpiskan och Nanne blir sportchef.
 
 
- Over and out -
 
 
 
 
 

Kommentera här: